Zie je ook elk jaar weer op tegen het vinden van een origineel verjaardagscadeau voor je personeel? Je bent niet de enige. Het lijkt wel alsof alle opties al een keer gegeven zijn, of gewoon niet persoonlijk genoeg aanvoelen. In dit blog neem ik je mee in de zoektocht naar dat ene perfecte cadeau, zonder te vervallen in clichés of onpersoonlijke geschenken.
Het belang van een passend cadeau
Een verjaardagscadeau personeel is zoveel meer dan alleen een aardigheidje. Het laat zien dat je als werkgever waarde hecht aan jouw medewerkers en hun mijlpalen viert. Een goed gekozen cadeau kan bijdragen aan een positieve werksfeer en iemand echt het gevoel geven gewaardeerd te worden. Maar hoe vind je dat ideale geschenk waar iedereen blij mee is?
Inspiratie halen uit hobbies en interesses
Eén manier om tot een persoonlijker cadeau te komen, is door na te gaan wat de hobbies en interesses zijn van jouw teamleden. Dit vereist wat speurwerk en mogelijk hulp van collega’s, maar kunnen leiden tot inspirerende ideeën die veel persoonlijker aanvoelen dan een standaard bon of fles wijn.
Cadeaus met betekenis: bedankjes personeel
Soms wil je meer uitdrukken dan alleen felicitaties; misschien wil je ook dankbaarheid tonen voor harde werken of loyaliteit. Een bedankjes personeel bijvoorbeeld, kan net dat beetje extra betekenis toevoegen aan het gebruikelijke verjaardagsgift. Denk hierbij niet alleen aan materiële zaken maar ook ervaringen die men niet snel zal vergeten.
Trends in zakelijke giften volgen (of juist niet)
Er zijn altijd nieuwe trends op het gebied van zakelijke giften – duurzame producten, lokale waren or tech gadgets om maar wat te noemen. Deze kunnen super leuk zijn om eens iets anders te proberen! Toch moet de keuze vooral passend zijn bij degene die jarig is; trendy hoeft dus zeker niet altijd de beste optie te zijn als het gaat om echte waardering tonen.
Het vinden van het perfecte verjaardagscadeautje voor medewerkers hoeft geen jaarlijkse hoofdpijnbron meer te zijn als we ons focussen op personalisatie boven alles – denk hierbij aan interesses, betekenisvolle gestures of zelfs trending items mits gepast! Door aandachtig naar onze mensen zelf kijken ipv traditionele ‘veilige’ opties automatisch herhalen maken we elk jaar speciaal- succes gegarandeerd!